Finansloppet - Finansbranschens löparfest

Onsdag 28 augusti 2024 är det dags för årets roligaste löpartävling och branschmingel för bank- och finansbranschen – Finansloppet.

Spring, jogga eller gå Finansloppet tillsammans med branschkollegor och dina arbetskamrater! Banan är cirka 3,8 km lång och går genom Lill-Jansskogen med start och målgång på Stockholm Stadion. Om ni är tre personer eller fler (max tio) kan ni bilda ett lag. Alla anmälda tävlar individuellt och bästa man, kvinna och lag utses.

PLATS Stockholm Stadion, Valhallavägen/Lidingövägen 1

TID 28 augusti 2024, loppstart 18:00. Frivillig uppvärmning 17.30 och efterföljande mingel och prisutdelning fram till 20.00.

PRIS 575 kronor (i priset ingår en picknick-påse med mat, dryck och proteinbar)

PRIS MEDLEM I FINANSFÖRBUNDET Yrkesverksam 475 kronor, Student 200 kronor (i priset ingår en picknick-påse med mat, dryck och proteinbar). Se rabattkod under Mina Medlemsrabatter - Mitt Finansförbundet

SISTA ANMÄLNINGSDAG 20 augusti 2024

Betalning och anmälan till Finansloppet

Anmäl dig direkt till Finansloppet via länken nedan. Du kan anmäla dig som enskild deltagare, flera från samma företag eller lag. Vi tar inte emot anmälningar via mejl.

Du kan betala direkt via Swish eller kort (Mastercard/Visa) när du anmäler dig. Om du ska anmäla ett lag och/eller flera personer från samma företag kan du välja faktura som betalsätt. Om du väljer faktura som betalsätt och anmäler 10-20 personer från samma företag erhåller du 10% rabatt. Anmäler du fler än 20 personer erhåller du 20% rabatt.

Startgrupper för Finansloppet

Vid anmälning väljer du vilken startgrupp du ska tillhöra baserat på vilken tid du tror att du springer loppet på. Observera att din startgrupp inte påverkar ditt resultat då tiden mäts med chip när du passerar start- och målgång. Personer i samma lag behöver inte heller vara i samma startgrupp.

Startgrupp 1: under 18 minuter

Startgrupp 2: 18–20 minuter

Startgrupp 3: 20–23 minuter

Startgrupp 4: 23–30 minuter

Startgrupp 5: över 30 minuter

Startnummer och nummerlappar

Du kommer att få ett mejl med länk där du hittar ditt startnummer till Finansloppet. Du kan hämta din nummerlapp hos Runner Store, Regeringsgatan 26, 22 och 23 augusti mellan 10.00 och 19.00. Har du inte möjlighet att hämta din nummerlapp hos Runner Store kan du hämta den på loppdagen på Stockholm Stadion klockan 16.00.

Bilda ett lag till Finansloppet

Om ni är minst tre personer (max tio) kan ni bilda ett lag. Det går självklart att anmäla flera lag, du tävlar både individuellt och för ditt lag. Vi utser lagvinnare i tre klasser: kvinnor, män och mixat. Alla i ett lag behöver inte vara anmälda i samma startgrupp – man utgår från sin egen tid och det är de tre snabbaste tiderna som räknas, men alla i laget är med och delar på priset om ni vinner.

Lagnamn

Vill ni bilda ett lag så fyller ni i lagnamnet vid anmälan. Observera att lagnamnet måste vara identiskt angivet för alla lagmedlemmar. Om ni väljer att döpa ert lag till EKONOMERNA (med versaler) och någon skriver ekonomerna istället kommer dessa att tillhöra två olika lag.

Ombyte och garderob

Vi rekommenderar att du kommer ombytt, möjligheterna att byta om i omklädningsrum är begränsade. Om du har en väska som behöver lämnas in så finns möjlighet att lämna den inne på Stockholms Stadion. På din nummerlapp finns en klisterlapp med ditt startnummer som du kan fästa på din väska så att du lätt kan hitta rätt väska efter loppet.

Efter loppet

När du går i mål på Stockholms stadion finns bananer och vatten till alla löpare, och medalj för de som valt att de vill ha en sådan. Du får också en picknick-påse med mat, dryck och proteinbar.  Slå dig ner i närheten utanför Stadion eller inne på läktaren tillsammans med dina kollegor och pusta ut och fyll på energidepåerna.

Frågor och svar om Finansloppet

Är du yrkesverksam medlem i Finansförbundet har du rabatterat pris och betalar 475 kronor. För dig som studentmedlem i Finansförbundet kostar det 200 kronor. Du hittar rabattkoden under Mina Medlemsrabatter - Mitt Finansförbundet

Är du inte medlem i Finansförbundet är kostanden 525 kronor om du anmäler dig före 21 juni. Anmäler du dig efter 22 juni är kostnaden 575 kronor.

Sista anmälningsdag till Finansloppet är 20 augusti 2024.

Du kan välja att betala direkt när du anmäler dig via Swish eller kort (Mastercard/Visa).

Om du ska anmäla flera deltagare till ett lag eller flera från samma företag har du också möjlighet att välja faktura som betalsätt.

Du kan själv lägga till och anmäla flera deltagare direkt i anmälningsformuläret.

Är ni fler än 10 personer från samma företag erhåller ni 10% rabatt och är ni fler än 20 personer 20% rabatt om ni väljer faktura som betalsätt.

Till anmälan

För Finansloppet 2024 är Finansförbundet arrangör.

Kontakt

Fick du inte svar på din fråga är du varmt välkommen att kontakta: finansloppet@finansforbundet.se

Facket för dig i finans­bran­schen

• Kan branschen du jobbar i