Farhad Rezai står med två kollegor på Stockholm Stadium
Farhad Rezai tillsammans med Swedbank-kollegorna Amanda Jobs och Gunnar Gradmark under Finansloppet 2023. Foto: Privat

”Vi ser fram emot att utmana både oss själva och varandra”

Farhad Rezai, Agile Product Owner på Swedbank, springer Finansloppet tillsammans med sina kollegor för tredje gången.

– Vi har höga förväntningar på loppet och ser fram emot en härlig stämning fylld av energi och teamkänsla. Det är alltid inspirerande att se kollegor från Swedbank samlas för att utmana både sig själv och varandra, säger Farhad Rezai.

Han ser att Finansloppet sticker ut i mängden av andra löpartävlingar genom att det utöver att vara inkluderande även erbjuder en unik möjlighet för branschnätverkande i kombination med fysisk aktivitet.

– Det är inte bara en tävling, utan ger även en möjlighet att träffa och samverka med kollegor från hela finansbranschen.

Du tävlar med Swedbank-kollegor i gruppen Young Professionals (YP), vad är det för gäng?

– Det är ett nätverk för Swedbanks medarbetare upp till 35 år. Syftet med YP är att våra medarbetare ska utvecklas yrkesmässigt, få tillfällen att träffa kollegor under sociala former och skapa både ett socialt och professionellt nätverk, samt få möjlighet att lära sig mer om banken – både i Sverige och internationellt.

Tidigare år har Finansförbundets tidning Finansliv stått som arrangör, men i år är det första gången som Finansförbundet själva anordnar tävlingen.

Tror du att den förändringen kommer att märkas på något sätt?

– Absolut, vi tror att Finansförbundet som arrangör kommer att tillföra en ny och spännande dimension till Finansloppet. Med er erfarenhet ifrån finansbranschen tror vi att ni kommer att kunna skapa en tävling som verkligen återspeglar de värderingar och den sammanhållning som är viktiga för oss inom Swedbank, säger Farhad Rezai och avslutar:

– Vi ser fram emot att se vad ni har planerat och är övertygade om att det kommer bli ett lyckat event.

Vill du också springa Finansloppet?

Du har möjlighet att efteranmäla dig till Finansloppet 2024 fram till loppdagen 28 augusti 16.00. Vid efteranmälan kan du endast välja Swish som betalsätt.

Anmäl dig

Facket för dig i finans­bran­schen

• Kan branschen du jobbar i
  • 30 000 medlemmar med olika yrkesroller