10 skäl att bli studentmedlem - avgiftsfritt

Studerar du och är nyfiken på bank- och finansbranschen? Finansförbundet stöttar dig till ett tryggt och hållbart yrkesliv. Vi kommer att finnas nära dig på arbetsplatsen. Alla yrkesgrupper är välkomna, vilket ger oss ett helhetsperspektiv. Vi kan branschen och företagen.

Allt detta får du redan som student:

• Branschspecifik lönestatistik
  • CV-granskning och LinkedIn-hjälp
  • Begåvningstester så att du är redo när du söker jobb
  • Karriärrådgivning
  • Rabatterad intervjuträning
  • Förmånliga försäkringar
  • Möjlighet att söka uppsatsstipendium
  • Branschkunskap från förbundet som tillvaratagit de anställdas intressen sedan 1887
  • Rabatter på resor, hotell med mera
  • Granskning av anställningsavtal och personlig rådgivning

Kostnadsfritt medlemskap

Under studietiden och de tre första månaderna efter påbörjad anställning är ditt medlemskap gratis*. Därefter betalar du 100 kronor i månaden de efterföljande nio månaderna. Den reducerade kostnaden gäller dig som direkt går över från ett studerandemedlemskap till ett ordinarie medlemskap.

*Är du redan ordinarie medlem och ska vara tjänstledig för studier? Då ska du inte ansöka om att blir studentmedlem, men du kan däremot logga in och ansöka om reducerad medlemsavgift.

Bli medlem nu!

Med hjälp av ditt personnummer hämtas dina adressuppgifter automatiskt från SPAR. Du signerar medlemsansökan i slutet med BankID.

När du klickar på "Spara och gå vidare" så sparar Finansförbundet din e-postadress och ditt telefonnummer för att vi ska kunna komma i kontakt med dig om medlemskapsregistreringen avbryts.

Studentmedlem hos oss

• Gratis medlemskap