Om kakor

Det finns två typer av kakor:

• Den ena sparar en fil som ligger kvar på besökarens dator. Den används till exempel för att kunna anpassa webbplatsen efter besökarens önskemål, val och intressen.
  • Den andra typen kallas sessionskaka. Den lagras temporärt i din dators minne under ditt besök på webbplatsen. Sessionskakor försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar kakor samlas inte statistik in från ditt besök, men du kommer då inte kunna logga in på webbplatsen.

Du kan neka användningen av kakor genom att välja vissa inställningar på din webbläsare. Internet Explorer hanteras inställningar med kakor under menyn Verktyg-Internetalternativ, klicka på fliken Sekretess. Under Avancerat väljer du hur du vill hantera kakor. I Firefox hittar du inställningarna under Verktyg-Inställningar och fliken Sekretess-Kakor. I Chrome går du in under Inställningar, Visa avancerade inställningar, Sekretess och Innehållsinställningar.

ASP.NET_SessionId

Tillfällig kaka som används av webbpubliceringssystemet EPiServer för att hålla reda på användarnas besök och inloggning på webbplatsen. Den förfaller när du stänger din webbläsare. Kommer från finansforbundet.se och sbtfif.mysoft.no.

EPi:NumberOfVisits

En permanent kaka som används av webbpubliceringssystemet EPiServer för att samla in statistik om antal besök till Finansförbundets webbplats. Kakan innehåller ingen personlig information och används endast för webbanalys. Kommer från finansforbundet.se.

.ASPXROLES, .EPiServerLogin

Tillfälliga kakor som används av webbpubliceringsverktyget EPiServer för att hålla reda på att du är inloggad på webbplatsen. De förfaller när du stänger din webbläsare. Kommer från finansforbundet.se.

__RequestVerificationToken, __epiXSRF

En tillfällig kaka som används för att öka säkerheten vid användningen av formulär på webbplatsen. Den förfaller när du stänger din webbläsare. Kommer från finansforbundet.se.

_pk_id, _pk_ref, _pk_ses

Kakor för webbanalysverktyget Matomo som används för att spåra besökarnas beteende på webbplatsen. Kakorna innehåller ingen personlig information och används endast för webbanalys. De sparas i 13 månader, 6 månader respektive 30 minuter från det att den sattes eller senast uppdaterades. Kommer från finansforbundet.se.

En permanent kaka som används av Finansförbundet för att meddelandet om att kakor används på webbplatsen inte ska visas efter meddelandet har klickats bort av användarna. Den förfaller ett år efter att den sattes. Kommer från finansforbundet.se.

MySoftCrmPortalFifAuth

En tillfällig kaka som används av medlemsdatabasen Mysoft och används när förtroendevalda loggar in i den regionala medlemsdatabasen. Den förfaller när du stänger din webbläsare. Kommer från sbtfif.mysoft.no.

Flera kakor som sätts på sidor som innehåller videos från Youtube. Det finns mer information att läsa i Googles sekretessavtal (https://www.google.se/intl/sv/policies/privacy/).

_fbp, fr

För att bättre kunna marknadsföra att bli medlem i Finansförbundet spårar vi de sidor och interaktioner som har med medlemsansökan att göra. Två kakor sätts av Facebook, en förstaparts-kaka och en tredjeparts-kaka. Kakorna förfaller efter 90 dagar.